Repertuar No | 155 |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Yöresi- İli | ||||||||||||||||||||||||||||||||
İlçesi- Köyü | Silifke |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Kaynak KiÅŸi | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Derleyen | AHMET YAMACI
| Notaya Alan |
|
| Ä°cra Eden |
YÖRE EKİBİ
| Makamsal Dizi |
|
| Türü |
| Karar Sesi |
La
| BitiÅŸ Sesi |
La
| Usül |
9/8
| En Pes Ses |
| En Tiz Ses |
| Ses GeniÅŸliÄŸi |
|
TÜRKÜNÜN SÖZLERİ
Sözü Yoktur.
---------------------
NOT : Bu eserin notasının "LA" kararlı yazılması gerekirken, "RE" perdesi üzerine göçürülerek (transpoze) yazılmış olduğu düşünülmektedir.
Yanı sıra notanın 2. satırının ilk ölçüsündeki, yani eserin 3. ölçüsündeki Mİ Bemol sesinin de, "Yöre Ekibi Ses Kaydı" dinlendiğinde Mİ Bemol 2 olması gerektiği, bunun da bir "ressam hatası" olarak unutulduğu düşünülmektedir. (Eğer nota "LA" üzeri yazılmış olsaydı, bu ses de zaten Sİ Bemol 2 olarak yazılacaktı.)
Eğer eserin yazım yerine göre, Asma Karar "RE" bittiği düşünülecek olursa; 3. ölçüdeki Mİ Bemol sesinin de aslında Mİ Bemol 2 olduğu da göz önüne alındığında, dizisi GÜLİZAR'a benzeyecekti...
Ancak eserin "LA" kararlı yazılması gerektiği değerlendirilmiş olup, bu düşünceden hareket ile eserin dizisi HİCAZ + UŞŞAK, karar sesi de "LA" olarak yazılmıştır.
(Repertükül - Türküpedai)